Spring over
Fri fragt til pakkeshop på ordrer over 499kr
Fri fragt til pakkeshop på ordrer over 499kr

Handelsbetingelser

Kontakt os på retur@naturfolk.dk, hvis du ønsker at returnere din vare:) 

Vi vil efterfølgende sende dig information om, hvordan varen skal returneres. (Der kan gå 2-3 dage for svar, da vi håndterer naturfolk i vores fritid). 

Du vil blive bedt om at sende pakken direkte retur til os - ingen pakkeshops desværre.

Vi foreslår du sender med fx DAO, da det er super billigt og med god service, men du bestemmer selvfølgelig helt selv.

Betaling

Naturfolk.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard og Mobile Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Naturfolk.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Vi sender varer med GLS.

Ved ferie eller lign oplyser vi driftsforstyrrelser på fortiden af webshoppen.
Vi giver lyd fra os hvis der er lagerproblemer eller lign med ordren. 

Ved manglende afhentning i pakkeshop og derfor en returpakke til os, vil du blive bedt om at betale for denne retur i henhold til lovgivningen. 

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Naturfolk.dk vil dække returneringsomkostninger i forbindelse med defekte varer i et rimeligt omfang.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion

Vi udbetaler kun pengene retur via vores sytem, og derfor kun til det kort du har benyttet da du foretog købet. Vi kontakter dig, hvis der er problemer med tilbageførsel. 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren og til vi har den tilbage i hænderne. Hvis der er helligdage regnes de selvfølgelig fra. 

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Vi er en lille butik der desværre ikke har råd til at give fri retur. DOG vil vi gerne sende en ny størrelse (lad os sige du bytter et par bukser i str M til en str L) helt gratis. 

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 7 efter købet og fra fortrydelsen skal pakken senest 7 dage her efter være os i hænde (dvs du har 14 dages retur) Er pakken ikke i vores hænder efter 14 dage forbeholder vi os ret til at bytte varen til andet, men ikke give dig penge retur. 

Meddelelsen skal gives pr. mail på retur@naturfolk.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

Jul 2021

Alle ordrer lagt ml 1/11 til 20-12 2021 anses for julegaver og følgende gælder derfor:

Varer handlet til julen 2021 kan byttes til andre varer i online-butikken, og vi sender selvfølgelig den nye pakke gratis. 

Ønsker du at bytte din vare - få noget andet eller bytte størrelse, så kan dette lade sig gøre til og med 10 januar 2022. 

Husk at oplyse ordrenummer når du kontakter os for byt af julegave. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kontakt@naturfolk.dk

 

Skulle der være yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på email kontakt@naturfolk.dk.