Ønsker du at returnere varer?
Du skal selv betale for dine returpakke, da vi er en lille butik.
Send pakken direkte retur til os - altså ingen pakkeshops, så ryger pakken tilbage til dig for egen regning.
Når du sender en vare retur, skal du ALTID vedlægge dit ordrenummer.
Du skal sende direkte til:
Naturfolk.dk
Tjørnevej 66
7442 Engesvang
Du har 14 dages returret - det vil sige, at fra den dag du modtager pakken skal pakken være os i hænde senest 14 dage senere.
Hvis varen er sær bestil hjem til dig , igennem os fra udlandet, kan varen derfor ikke retuneres, eller refunderes.
Betaling
Naturfolk.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard og Mobile Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Naturfolk.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Vi sender varer med GLS.
Ved ferie eller lign oplyser vi driftsforstyrrelser på fortiden af webshoppen.
Vi giver lyd fra os hvis der er lagerproblemer eller lign med ordren.
Ved manglende afhentning i pakkeshop og derfor en returpakke til os, vil du blive bedt om at betale for denne retur i henhold til lovgivningen.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Naturfolk.dk vil dække returneringsomkostninger i forbindelse med defekte varer i et rimeligt omfang.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Vi udbetaler kun pengene retur via vores sytem, og derfor kun til det kort du har benyttet da du foretog købet. Vi kontakter dig, hvis der er problemer med tilbageførsel.
Hvis du har fået gratis fragt ved dit køb, trækkes fragt beløbet fra dit beløb ved returnering.
Såfremt du ikke har afhentet pakke i pakkeshop, betaler du for automatisk retur med GLS (70kr). Dette beløb vil blive trukket fra rådighedsbeløbet i din retur.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren og til vi har den tilbage i hænderne. Hvis der er helligdage regnes de selvfølgelig fra.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 7 efter købet og fra fortrydelsen skal pakken senest 7 dage her efter være os i hænde (dvs du har 14 dages retur) Er pakken ikke i vores hænder efter 14 dage forbeholder vi os ret til ikke at modtage returvaren.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kontakt@naturfolk.dk
Skulle der være yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på email kontakt@naturfolk.dk.